Forbudt Kunnskap
Hopp til hovedinnhold
Kategorier

DNA – bærer av arv… eller bevissthet?

Vi har blitt lært at DNA er kroppens byggeplan – en genetisk kode som styrer alt fra øyefarge til sykdomsrisiko. Men hva om det finnes en dypere dimensjon ved dette heliksformede mysteriet? Hva om DNA også er et bindeledd mellom kropp og bevissthet – en antenne som kan fange opp informasjon fra et felt vi ennå ikke helt forstår?

Arvemateriale… og mer?

DNA – de tre bokstavene som bærer livets instruksjoner. I følge klassisk genetikk er det i DNAet vi finner koden for cellenes funksjon og hele organismens utvikling. Men til tross for dets sentrale rolle, vet vi fortsatt overraskende lite om hvordan DNA egentlig fungerer – og kanskje enda mindre om hva det kan være.

Over 90% av DNAet vårt ble lenge kalt “søppel-DNA” fordi forskerne ikke fant noen funksjon for det. Men søppel for hvem? Kanskje er det nettopp her mysteriet ligger.

DNA som antenne – et radikalt, men voksende perspektiv

Flere uavhengige forskere og tenkere har foreslått at DNA ikke bare er en fysisk kode – men også en mottaker og sender av elektromagnetiske signaler og til og med bevissthetsinformasjon.

Dr. Fritz-Albert Popp, tysk biofysiker, oppdaget at celler – og særlig DNA – sender ut biofotoner: svake lysglimt som virker å spille en rolle i cellekommunikasjon.
Dr. Luc Montagnier, nobelprisvinner og oppdager av HIV-viruset, hevdet at DNA kan overføre informasjon via elektromagnetiske felt – og at vann kan «huske» denne informasjonen.
Dr. Rupert Sheldrake introduserte teorien om morfiske felt – et slags informasjonsfelt som former både biologisk form og atferd – og som DNA muligens er koblet til.

Kan det være at DNA fungerer som en biofraktal antenne, innstilt på informasjon som ikke bare kommer fra fortiden, men også fra et felles felt av intelligens?

Intuisjon, instinkt – og genetisk hukommelse?

Har du noen gang hatt en følelse du ikke kan forklare? En intuisjon, en drøm, en sterk tiltrekning – eller en frykt du ikke har noen “grunn” til?

Noen forskere foreslår at epigenetikk – studiet av hvordan miljø og erfaringer påvirker genuttrykk – bare er starten. Kanskje er DNA et bevisst system som kan reagere på intensjon, emosjon, og til og med kollektive erfaringer.

Er det derfor meditasjon, bønn, lydfrekvenser og visse mantraer har målbar effekt på kroppen? Fordi de påvirker DNA direkte – og gjeninnstiller forbindelsen til et høyere felt?

Eldre kulturers viten om “blodets kraft”

Gamle kulturer tilba blodet som hellig. I både egyptiske, indiske og nordiske tradisjoner ble det snakket om livskraft i blodet. Mayaene ofret blod for å kommunisere med gudene, og Bibelen sier at “livet er i blodet”.

Kanskje visste de noe vi har glemt? Kanskje visste de at i blodet – og i DNAet – finnes en kanal mot noe større.

Og kanskje er det derfor genetisk manipulering, genterapi og DNA-patentering reiser så mange etiske spørsmål. For hva skjer hvis vi endrer antennen… før vi har forstått hva den egentlig fanger opp?

Hva gjør dette med vårt menneskesyn?

Hvis DNA er mer enn en fysisk kode – hvis det er et intelligent system, koblet til noe større – endrer det alt.

Vi er ikke bare en biologisk maskin med tilfeldig arv. Vi er kanskje bærere av bevissthet, koblet til et levende informasjonsfelt. Hver celle i oss kan være en lytter, en sender, en resonator.

Og da er ikke spørsmålet bare hva vi arver – men hva vi velger å lytte til.

Vitenskapen begynner så smått å åpne for det spirituelle – og spiritualiteten får mer og mer fotfeste i det vitenskapelige. I dette møtet kan DNA være broen.

Kanskje er det ikke vi som er for små – men tankegodset vårt som er for trangt.

Kanskje finnes det lag i oss som kan åpnes, aktiveres og forstås – ikke med teknologi, men med tilstedeværelse.

Hva hvis kroppen din er laget for å kommunisere med universet?

2 kommentarer til “DNA – bærer av arv… eller bevissthet?”

  1. Veldig interessant! I hvert fall for meg. Dette er en av enkelte ting jeg undrer meg veldig over. En av mine andre undringer, er: Hvor gammelt er egentlig mennesket? Akkurat nå ligger vi godt ute i en mellomistid. Hvor lang vil den bli? Hvem levde i forrige mellomistid, for langt over hundretusen år siden?

    Jeg er veldig enig med deg denne setningen:
    «Kanskje er det ikke vi som er for små – men tankegodset vårt som er for trangt.»

  2. Jeg tror det ligger mye mer i sjelen vår enn
    vi tror.Jeg tror den hellige ånd styrer det den ønskker å styre.Kroppen vår er bare bolig
    for sjelen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet godtar du vår bruk av informasjonskapsler.